Schets 1 - Haaks parkeren

08-10-2025
259 keer bekeken 4 reacties

In dit ontwerp zijn 37 parkeerplaatsen ingetekend, tot vlak bij de tuinen. Er worden geen bomen gekapt. De groenvakken worden kleiner. De rijbaan wordt iets verbreed, waardoor auto’s direct kunnen uitrijden zonder de keerlus te gebruiken.

Reageer op deze schets. 

Afbeeldingen

Toegevoegde bestanden

Stemmen

Een momentje...
10 van 15 stemmen

Reageren

Velden met een * zijn verplicht.

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...

Erik

14-10-25 om 19:17

Één richting verkeer inrijden vanaf de noorder singel en uitrijden via laarderweg, kunnen de mensen op het eerste stuk vanaf de laarderweg in  1 strook parkeren. Ook kunnen de mensen aan de kant van de rotonde ook normaal parkeren (rotonde kan verwijderd worden) daar aan 2 kanten lang parkeren. 

Gert Willigenburg. (Vanaf de aanleg van de Veldweg

15-10-25 om 16:33


Ondanks de vele inritten komen we op de Veldweg parkeerplaatsen te kort. Met name in het weekend als de meeste mensen thuis zijn en er ook nog steeds veel bezoekers van Restaurant Eemland de straat een ideale parkeerplaats vinden. ("bewaakt") De voorstellen van schuin of haaks parkeren zijn niet prettig op het moment dat verlichting nodig is want dat is erg hinderlijk voor de aangrenzende bewoners.

Langs parkeren, zoals nu, lijkt mij het meest zinvol. Vanaf nr. 22 t/m 38 worden nu veel auto's geparkeerd aan de zuidzijde tegen de groenstrook. Dit zou uitgebreid kunnen worden tot aan de keerlus. De huidige parkeerplaatsen daar verdwijnen dan en zal ook daar langs de weg geparkeerd moeten worden met bijna altijd zicht vanuit de woningen.

Het enige wat veranderd moet worden is de weg verbreden tot 6.00 meter wat nodig is om vrachtverkeer probleemloos langs de geparkeerde auto's te laten rijden.

Dit kan niet op het zuid/noord gedeelte aan het begin van de Veldweg want daar is en blijft de weg te smal. Volgens mijn berekening kan het opgelost worden door een 3-tal langsparkeerplaatsen te maken voor de woningen van nr. 40 t/m 44. Wellicht moet er dan één boompje verwijderd worden en de parkeerplaatsen moeten buiten het weggedeelte aangelegd worden. Het wandelpad wordt hier dan wel wat smal, volgens mij zo'n 90 cm. maar wel binnen de regels. Om het vrachtverkeer de ruimte te geven mag er dan niet meer op de weg geparkeerd worden maar de meeste woningen daar hebben een inrit. Dus ALLEEN parkeren in de parkeerhavens!!

Wel heb ik moeite met het behouden van de parkeerlus met de 6 bomen. Wel mooi maar niet praktisch. Waarom niet een heel klein draaipunt met slechts één prachtige boom in het midden. Brede rotondeblokken, zoals bij de zgn. grutto-rotonde kunnen daarbij helpen om een gemakkelijke bocht te kunnen nemen. Misschien kunnen daar dan zelfs ook auto's voor de aanwonenden blijven staan mits het weggedeelte minimaal 6 meter wordt. Volgens mij is de Velldweg op dat gedeelte zelfs op zijn breedst.

Samenvattend:

* Eerste gedeelte van de weg 4.50 meter breed houden met 3 parkeerplaatsen waar ALLEEN DAAR geparkeerd mag worden.

* Op het langste gedeelte van de weg het groen aan de zuidzijde uitbreiden vanaf nr. 4 t/m 20 en de weg verbreden naar 6.00 meter. Vanaf nr. 25 t/m 47 moeten de parkeerplaatsen zo'n 1.50 meter opschuiven richting woningen en de groenstrook wat smaller gemaakt worden.

* Als de keerlus niet volgens mijn voorstel gerealiseerd wordt MOET er een inrijverbod komen voor trailers omdat zij de bocht niet kunnen nemen en dus genoodzaakt zijn om zo'n 200 meter piepend ACHTERUIT te rijden! Snappen kleine kinderen dit geluid???

 

 

Gert Willigenburg (2e reactie)

15-10-25 om 17:26

Mijn tekst wie ik ben ging niet verder maar ik woon vanaf het 1e moment in 1951 op de Veldweg.

Ik was nog iets vergeten te melden.

De weg vanaf nr. 11 t/m 21 is daar op z'n smalst dus moeten de 6 parkeerplaatsen aan die zijde verdwijnen om de weg 6 meter te kunnen maken. Gelukkig hebben 4 van de 6 woningen een eigen inrit.

Succes met "de puzzel".

 

 

 

 

 

Arno en Ellen Scholten Veldweg nr 11

18-10-25 om 12:56

Wij hebben de voorkeur voor schets nummer 2 omdat de meeste parkeerplaatsen biedt. Daarnaast hebben wij de volgende suggestie:

De groenvlakken voor nummer 9 en 11 dusdanig versmallen zodat er voor elke inrit een auto geparkeerd kan worden van de bewoners van deze nummers. Dit zou wellicht ook bij andere inritten gerealiseerd kunnen worden om zoveel mogelijk parkeergelegenheid te creëren. We lichten ons idee graag toe tijdens de bewonersavond.

Cookie-instellingen