Reageer op het ontwerp van 28 oktober.
Velden met een * zijn verplicht.
Ik als bewoner van de lus wil graag het volgende kwijt: - in de huidige schets komt er een parkeerverbod bij ons in de lus. Dit betekent dat er 8 plaatsen worden geschrapt. Er worden twee parkeerplaatsen gecreerd, voor nr.9. Er blijven dan nog 6 auto's over. Deze auto's zullen dan ergens in bij de andere bewoners voor de deur moeten worden geparkeerd? De druk ligt hoog bij ons in de (hele) straat. Ik stel voor dat de gemeente eens een aantal keren een analyse doet in het weekend, als iedereen thuis is want op basis waarvan is deze schets gemaakt? - ik, als lusbewoner stel voor om de lus kleiner te maken zodat vracht of vuilnisverkeer er beter door kan. Daarnaast vinden we het fijn als de lus kleiner wordt gemaakt, dat de groenstrook eens leeggehaald wordt, er ligt veel vuilnis van voorbij fietsende mensen. Onze kinderen vinden vaak plastic, flessen, glas etc. Als de lus kleiner is kunnen we onze auto's gewoon blijven parkeren, we hebben hier in het verleden eigenlijk nooit klachten of opmerkingen over gehad. Als de lus kleiner wordt gemaakt is het voor groot verkeer fijn als er schuine randen worden gemaakt. - er kunnen ook twee NP (niet parkeren) plekken gemaakt worden in de hoeken van de straat om het grootverkeer doorgang te laten doen. - ik word graag meer betrokken bij parkeerplannen die betrekking hebben op ons, de bewoners van de lus
Als bewoner van de veldweg en woonachtig aan ´de lus´ ben ik ontzettend geschrokken van het idee de lus een parkeerverbod te geven. De huidige meetmomenten lijken vooral doordeweeks overdag te hebben plaatsgevonden, terwijl veel bewoners dan aan het werk zijn. Dit geeft een vertekend beeld. Wij verzoeken u daarom een nieuwe en realistische parkeerdrukanalyse uit te voeren, specifiek in de avonden en in het weekend, wanneer de parkeerdruk optimaal en representatief is. Met het plan wat nu geschetst is verdwijnen er 8 parkeerplaaten in de lus en komen er slechts 2 parkeerplekken voor terug. Wat is de visie van jullie waar dan de resterende 6 auto´s moeten gaan staan? Verderop in de straat waar het ook al vol staat? Ons/mijn voorstel zou zijn om de lus te verkleinen, zodat de vuilniswagen en ander eventueel vrachtverkeer zijn draai eenvoudiger kan maken. Daarbij zouden de zijkanten voorzien kunnen worden van schuine banden, dit biedt meer manoeuvreerruimte. In de bebossing in het midden ligt veel afval en ontlasting. Onze kinderen vinden daar regelmatig glas en andere voorwerpen wat wij als zeer onveilig ervaren. Misschien kunnen we met elkaar kijken naar een andere (groene) oplossing hiervoor? Er is bij zowel de bewoners nu, als de vorige bewoners van de huizen aan de lus geen overlast bekend. Iedereen die aan de lus woont weet waar je de auto wel of niet kan zetten zodat elke maat voertuig doorgang kan vinden. De genoemde overlast wordt eigenlijk altijd veroorzaakt door of bezoek uit de gehele straat of mensen die bij restaurant Eemland eten/verblijven. Mocht er toch besloten worden dat de lus niet verkleind mag/kan worden is het ook nog een idee om de hoeken een parkeerverbod te geven. Dat houdt in vanaf de fiets in/uitgang voor het fietspad aan de Noordersingel ter hoogte van Veldweg 2B en Veldweg 3 en dan tot aan Veldweg 2B/2A en tot aan de oprit van Veldweg 3. Hiermee zou de eventuele overlast voor groot verkeer opgelost zijn. Ik wil heel graag samen met de andere bewoners van de lus met u in gesprek over de huidige parkeerplannen en betrokken worden bij verdere besluiten. Wij hopen dat u onze zorgen serieus neemt en dat we gezamenlijk tot een passende oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groet, Elisa Verhoef Veldweg 2B
Als bewoner van de veldweg en woonachtig aan ´de lus´ ben ik ontzettend geschrokken van het idee de lus een parkeerverbod te geven.
De huidige meetmomenten lijken vooral doordeweeks overdag te hebben plaatsgevonden, terwijl veel bewoners dan aan het werk zijn. Dit geeft een vertekend beeld. Wij verzoeken u daarom een nieuwe en realistische parkeerdrukanalyse uit te voeren, specifiek in de avonden en in het weekend, wanneer de parkeerdruk optimaal en representatief is.
Met het plan wat nu geschetst is verdwijnen er 8 parkeerplaaten in de lus en komen er slechts 2 parkeerplekken voor terug. Wat is de visie van jullie waar dan de resterende 6 auto´s moeten gaan staan? Verderop in de straat waar het ook al vol staat?
Ons/mijn voorstel zou zijn om de lus te verkleinen, zodat de vuilniswagen en ander eventueel vrachtverkeer zijn draai eenvoudiger kan maken. Daarbij zouden de zijkanten voorzien kunnen worden van schuine banden, dit biedt meer manoeuvreerruimte. In de bebossing in het midden ligt veel afval en ontlasting. Onze kinderen vinden daar regelmatig glas en andere voorwerpen wat wij als zeer onveilig ervaren. Misschien kunnen we met elkaar kijken naar een andere (groene) oplossing hiervoor?
Er is bij zowel de bewoners nu, als de vorige bewoners van de huizen aan de lus geen overlast bekend. Iedereen die aan de lus woont weet waar je de auto wel of niet kan zetten zodat elke maat voertuig doorgang kan vinden. De genoemde overlast wordt eigenlijk altijd veroorzaakt door of bezoek uit de gehele straat of mensen die bij restaurant Eemland eten/verblijven.
Mocht er toch besloten worden dat de lus niet verkleind mag/kan worden is het ook nog een idee om de hoeken een parkeerverbod te geven. Dat houdt in vanaf de fiets in/uitgang voor het fietspad aan de Noordersingel ter hoogte van Veldweg 2B en Veldweg 3 en dan tot aan Veldweg 2B/2A en tot aan de oprit van Veldweg 3. Hiermee zou de eventuele overlast voor groot verkeer opgelost zijn.
Ik wil heel graag samen met de andere bewoners van de lus met u in gesprek over de huidige parkeerplannen en betrokken worden bij verdere besluiten. Wij hopen dat u onze zorgen serieus neemt en dat we gezamenlijk tot een passende oplossing kunnen komen.
Met vriendelijke groet, Elisa Verhoef Veldweg 2B
Wij zijn bewoners aan de lus en wij willen 2 reacties geven op het ontwerp. Reactie 1: parkeerverbod aan de lus Al lange tijd parkeren bewoners van de lus hun auto's probleemloos voor de deur. De meeste bewoners hebben meerdere auto's en dit heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd voor de vuilniswagen. Op dit moment zijn er 8 parkeerplekken in de lus. In het ontwerp zijn er helemaal geen parkeerplekken in de lus, behalve 2 nieuw gecreëerde parkeerplekken voor huisnr. 9. Dit gaat problemen opleveren voor de bewoners van de lus en de rest van de Veldweg. Wij (bewoners van de lus) willen onze parkeerplekken in de lus behouden. Er is een analyse gemaakt over de parkeerdruk in de lus. We weten niet wanneer deze is gemaakt, maar waarschijnlijk op een doordeweekse dag als iedereen naar z'n werk is. Graag een nieuwe analyse in een weekend of een avond. Dat geeft een eerlijker beeld. Wij stellen voor om de middenberm in te korten, aan de kant van de Noordersingel, zodat hij kleiner wordt en met schuine banden afwerken. Dan houd je meer weg over en is het probleem voor het vracht en vuilnisverkeer opgelost. Daarbij komt nog dat er regelmatig bezoekers van Eemland in de bocht parkeren. Misschien een idee om links en rechts van de bocht een "niet parkeren" in te stellen. reactie 2: nieuw gecreëerde parkeerplekken voor huisnummer 9 (onze woning) De huidige situatie is dat de inritcontructie naar onze oprit heel erg smal is. Dit komt door de groenstrook die voor ons huis staat en minstens 1 meter te breed is. Deze groenstrook steekt zover uit dat hij over de helft van de breedte van onze oprit komt. Hierdoor is het nu al lastig in- en uitrijden. Op het ontwerp staan 2 parkeerplekken ingetekend waarvan de rechtse de helft van de inritcontructie inneemt, net zoals de struiken nu, waardoor het nog moeilijker wordt om onze oprit te gebruiken. Het is nu al zo krap, dat we soms de struiken schampen met onze auto. We moeten er niet aan denken dat daar een auto geparkeerd staat. Zoals in het ontwerp staat is dus niet wenselijk. Wij willen juist heel graag dat de inritcontructie breder wordt, zodat we normaal in en uit kunnen rijden. Zonder schade!!! Als daar een parkeerplek moet komen, dan maar 1 en meer naar links, richting Noordersingel, en het parkeervlak niet direct tegen de inritcontructie, maar met een groenstrookje ertussen en ervoor i.v.m. de koplampen die anders in onze woning schijnen.
Wij zijn bewoners aan de lus en wij willen 2 reacties geven op het ontwerp.
Reactie 1: parkeerverbod aan de lus
Al lange tijd parkeren bewoners van de lus hun auto's probleemloos voor de deur. De meeste bewoners hebben meerdere auto's en dit heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd voor de vuilniswagen.
Op dit moment zijn er 8 parkeerplekken in de lus. In het ontwerp zijn er helemaal geen parkeerplekken in de lus, behalve 2 nieuw gecreëerde parkeerplekken voor huisnr. 9. Dit gaat problemen opleveren voor de bewoners van de lus en de rest van de Veldweg. Wij (bewoners van de lus) willen onze parkeerplekken in de lus behouden.
Er is een analyse gemaakt over de parkeerdruk in de lus. We weten niet wanneer deze is gemaakt, maar waarschijnlijk op een doordeweekse dag als iedereen naar z'n werk is. Graag een nieuwe analyse in een weekend of een avond. Dat geeft een eerlijker beeld.
Wij stellen voor om de middenberm in te korten, aan de kant van de Noordersingel, zodat hij kleiner wordt en met schuine banden afwerken. Dan houd je meer weg over en is het probleem voor het vracht en vuilnisverkeer opgelost.
Daarbij komt nog dat er regelmatig bezoekers van Eemland in de bocht parkeren. Misschien een idee om links en rechts van de bocht een "niet parkeren" in te stellen.
reactie 2: nieuw gecreëerde parkeerplekken voor huisnummer 9 (onze woning)
De huidige situatie is dat de inritcontructie naar onze oprit heel erg smal is. Dit komt door de groenstrook die voor ons huis staat en minstens 1 meter te breed is. Deze groenstrook steekt zover uit dat hij over de helft van de breedte van onze oprit komt. Hierdoor is het nu al lastig in- en uitrijden.
Op het ontwerp staan 2 parkeerplekken ingetekend waarvan de rechtse de helft van de inritcontructie inneemt, net zoals de struiken nu, waardoor het nog moeilijker wordt om onze oprit te gebruiken.
Het is nu al zo krap, dat we soms de struiken schampen met onze auto. We moeten er niet aan denken dat daar een auto geparkeerd staat.
Zoals in het ontwerp staat is dus niet wenselijk.
Wij willen juist heel graag dat de inritcontructie breder wordt, zodat we normaal in en uit kunnen rijden. Zonder schade!!!
Als daar een parkeerplek moet komen, dan maar 1 en meer naar links, richting Noordersingel, en het parkeervlak niet direct tegen de inritcontructie, maar met een groenstrookje ertussen en ervoor i.v.m. de koplampen die anders in onze woning schijnen.
Als bewoners van de lus willen we graag een aantal punten onder de aandacht brengen. De parkeerdruk in onze straat is hoog, vooral in het weekend wanneer iedereen thuis is. We vragen daarom om een nieuwe parkeeranalyse, uitgevoerd op meerdere weekendavonden.In de huidige schets verdwijnen acht parkeerplekken, terwijl er slechts twee terugkomen. Dit betekent een verlies van zes plekken, wat zorgt voor extra druk en overlast. Bovendien leidt minder parkeerruimte direct tot waardedaling van koopwoningen, omdat bewoners niet meer bij hun eigen woning kunnen parkeren. We stellen voor om de lus iets korter te maken, zodat vuilniswagens makkelijker kunnen draaien. De zijkanten kunnen voorzien worden van schuine banden, om te voorkomen dat afval zich ophoopt in de bebossing — een plek waar nu regelmatig glas en flesjes worden gevonden. Als de verkleining niet haalbaar is, vragen we om in de hoeken parkeerverboden in te stellen, zodat vracht- en vuilniswagens beter kunnen draaien. De overlast ontstaat met name door bezoekers van buiten de lus, niet door bewoners zelf.
Mijn vraag is waarom de gemeente geld zou uitgeven aan het opnieuw inrichten van de Veldweg, terwijl straks de riolering vernieuwd moet worden en het in mijn optiek verstandiger is om dit te combineren op een later moment. Onnodig dubbel werk en dus kostbaarder. Met vriendelijke groet, Marijke de Graaff - Veldweg 15
Mijn vraag is waarom de gemeente geld zou uitgeven aan het opnieuw inrichten van de Veldweg, terwijl straks de riolering vernieuwd moet worden en het in mijn optiek verstandiger is om dit te combineren op een later moment. Onnodig dubbel werk en dus kostbaarder.
Met vriendelijke groet, Marijke de Graaff - Veldweg 15
Gert Willigenburg, Veldweg 26 Vanaf de aanleg van de Veldweg in 1951 woon ik al in deze prachtige straat en gun mijn medebewoners dat zij er ook nog heel lang van mogen genieten. Voordat ik mijn wensen, gedeeltelijk opnieuw, kenbaar maak heb ik wel mijn twijfels of er wel naar onze wensen geluisterd wordt. U geeft aan dat Ons Eemnes inhoudt dat de bewoners mogen MEEDENKEN EN MEEDOEN maar tot nu toe worden bijna alle wensen genegeerd. En dat is schrijnend. Zelfs aan het verzoek om een keer samen e.e.a. te bekijken is niet voldaan! Hierbij mijn wensen en v.w.b. de keerlus de wensen van vele aanwonenden. Samen met enkelen heb ik alles gemeten en berekend. De keerlus kan veel groter gemaakt worden door o.a.: * De 2 bomen aan de westkant te verwijderen en daar een schuine plateau te maken. * Vanaf nr. 11 veel groen te verwijderen en de weg vanaf daar al te verruimen. * Het voetpad aan beide zijden te versmallen tot 90 cm. Dit is voldoende voor kinderwagens, rollators en/of rolstoelen. Ook aan de rechterzijde een doorgang maken naar de Noordersingel m.g.v. 2x2 paaltjes. Wel er voor zorgen dat er géén zgn. olifantspaadje kan ontstaan door sterke begroeiing tot aan het tegelpad. Aan de zuidzijde de paaltjes een meter opschuiven richting Noordersingel en ook een sterke begroeiing om fietsers te weren. Dit voor extra ruimte voor een inrit voor nr. 2B. * Vanaf nr. 2 de schuine trottoirbanden verlengen t/m nr. 2B zodat deze woning en ook nr. 2A een inrit kunnen krijgen. Een klein stukje groen dient hiervoor te wijken. * Het groen vóór nr. 9 moet weg tot aan de buitenkant van deze woning en kan er een goede inrit gecreëerd worden. Volgens onze berekening kunnen er totaal 6 parkeerplaatsen behouden worden, waarvan 2 aan de zuidkant. Er zijn géén parkeerhavens nodig omdat de auto's tegen de trottoirkanten geplaatst kunnen worden en de totale verkeerlus kan dan bestraat worden. Parkeren aan de kant van de Noordersingel moet verboden worden en dit kan d.m.v. gele trottoirbanden. Mijn wensen voor de rest van de Veldweg zal ik apart aangeven.
Gert Willigenburg, Veldweg 26
Vanaf de aanleg van de Veldweg in 1951 woon ik al in deze prachtige straat en gun mijn medebewoners dat zij er ook nog heel lang van mogen genieten.
Voordat ik mijn wensen, gedeeltelijk opnieuw, kenbaar maak heb ik wel mijn twijfels of er wel naar onze wensen geluisterd wordt. U geeft aan dat Ons Eemnes inhoudt dat de bewoners mogen MEEDENKEN EN MEEDOEN maar tot nu toe worden bijna alle wensen genegeerd. En dat is schrijnend. Zelfs aan het verzoek om een keer samen e.e.a. te bekijken is niet voldaan!
Hierbij mijn wensen en v.w.b. de keerlus de wensen van vele aanwonenden. Samen met enkelen heb ik alles gemeten en berekend.
De keerlus kan veel groter gemaakt worden door o.a.:
* De 2 bomen aan de westkant te verwijderen en daar een schuine plateau te maken.
* Vanaf nr. 11 veel groen te verwijderen en de weg vanaf daar al te verruimen.
* Het voetpad aan beide zijden te versmallen tot 90 cm. Dit is voldoende voor kinderwagens, rollators en/of rolstoelen. Ook aan de rechterzijde een doorgang maken naar de Noordersingel m.g.v. 2x2 paaltjes. Wel er voor zorgen dat er géén zgn. olifantspaadje kan ontstaan door sterke begroeiing tot aan het tegelpad. Aan de zuidzijde de paaltjes een meter opschuiven richting Noordersingel en ook een sterke begroeiing om fietsers te weren. Dit voor extra ruimte voor een inrit voor nr. 2B.
* Vanaf nr. 2 de schuine trottoirbanden verlengen t/m nr. 2B zodat deze woning en ook nr. 2A een inrit kunnen krijgen. Een klein stukje groen dient hiervoor te wijken.
* Het groen vóór nr. 9 moet weg tot aan de buitenkant van deze woning en kan er een goede inrit gecreëerd worden.
Volgens onze berekening kunnen er totaal 6 parkeerplaatsen behouden worden, waarvan 2 aan de zuidkant. Er zijn géén parkeerhavens nodig omdat de auto's tegen de trottoirkanten geplaatst kunnen worden en de totale verkeerlus kan dan bestraat worden. Parkeren aan de kant van de Noordersingel moet verboden worden en dit kan d.m.v. gele trottoirbanden.
Mijn wensen voor de rest van de Veldweg zal ik apart aangeven.
Ik ga geen punten meer benoemen, omdat alles al benoemd is door de medebewoners van de keerlus. Ik wil u wel bedanken ook namens de bewoners dat u tijd voor ons heeft vrij kunnen maken op maandag 1 December. Ik ga u dan onze ideeën terplekke laten zien , het gaat om kleine aanpassingen die de veiligheid en het woongenot enorm gaan vergroten. Alvast bedankt. Groeten Ferdinand Manten.
Ik ga geen punten meer benoemen, omdat alles al benoemd is door de medebewoners van de keerlus. Ik wil u wel bedanken ook namens de bewoners dat u tijd voor ons heeft vrij kunnen maken op maandag 1 December. Ik ga u dan onze ideeën terplekke laten zien , het gaat om kleine aanpassingen die de veiligheid en het woongenot enorm gaan vergroten. Alvast bedankt.
Groeten Ferdinand Manten.
Het stukje groen wat ingeleverd moet worden t.b.v. de verkeerslus denk ik te kunnen compenseren door de groenstrook vanaf nr. 22 tot aan de bocht uit te breiden over de gehele zuidzijde van de straat dus ook vanaf nr. 4 t/m nr. 20. De bestaande groene beplanting is Sint-janskruid dat gedurende de zomermaanden prachtige gele bloemen oplevert. Het zou de gehele straat een groot deel van het jaar kunnen doen opfleuren. De parkeerhavens voor de woningen van nr. 4 t/ nr. 20 verdwijnen hiermee maar de auto’s kunnen dan aan de gehele zuidzijde geplaatst worden. Dat maakt van dit gedeelte van de Veldweg één rechte klinkerstraat van 5,50 meter breed en alle parkeerhavens bevinden zich dan aan de noordzijde. Deze inrichting van de straat is ook te zien bij de Maalderij, Graanoogst en Korenschoof maar wellicht zijn er meer straten in ons dorp zo aangelegd. De parkeerhavens bevinden zich dus allemaal aan de noordzijde van de straat en zullen een stukje moeten opschuiven richting woningen. Het gedeelte vanaf nr. 3 t/m 21 loopt schuin en het smalste gedeelte bevindt zich bij nr. 21. Het voetpad bij de keerlus moet 90 cm. worden. Vanaf nr. 11 t/m 21 zal het voetpad eerst ruim kunnen zijn maar uiteindelijk naar max. 90 cm. afnemen. Vóór de woningen 11 t/ m 15 is er ruimte voor 3 auto’s. Vóór de overige 3 woningen misschien óók 3 maar wellicht slechts 2. Om een inrit te maken bij nr. 20 moet een boompje iets verplaatst worden en aan de overkant bij nr. 23A zal het groen evenwijdig aan de buitenkant van de woning moeten verdwijnen. Bij de doorgang naar de Hiltlaan zijn 2 inritten dus moet het fietspad daar eindigen. Er is aan de kant van nr. 51 heel veel groen dus is het misschien mogelijk daar één langsparkeerplaats te maken. Dan blijft over het meest gevaarlijke gedeelte van de gehele straat namelijk vanaf de Laarderweg tot aan de bocht. Gevaarlijk omdat vanuit de Noordbuurt heel veel fietsers richting Clusterschool gaan en door de vele auto’s vaak genoodzaakt zijn een veilig heenkomen te zoeken en dat is via het voetpad. En dat MOET veiliger. Hoe? De weg kan hier niet verbreed worden. Wat wel kan is het voetpad aan de oostzijde versmallen naar 0,90 meter. Dan blijft er tevens meer ruimte over om aan de overzijde vóór de ééns gezinswoningen 3 parkeerhavens aan te leggen. Hiervoor moet één boompje verwijderd worden en wellicht verplaatst naar de hoek van de straat. Er zijn dan 2 ruimtes om 2 en 1 auto te parkeren. Op de hoek mag niet geparkeerd worden vanwege de 5 meter regel. Op de hoek wordt ook regelmatig een auto op het voetpad geparkeerd wat natuurlijk niet mag. Bovendien is dat een oversteek met het voetpad richting Hiltlaan. Misschien verstandig om die oversteek niet ruimer te maken dan 1,20 meter. Samenvattend: de verkeerslus zoals de aangrenzende bewoners dat wensen één (bijna) recht lopende klinkerweg van 5,50 meter waaraan veel auto’s aan de zuidzijde kunnen parkeren deze zijde van de straat een prachtig groen, en vaak groen/geel aanzicht geven (‘t liefst op de gehele Veldweg) alle parkeerhavens zich aan één zijde van de straat bevinden en, afhankelijk van de acacia’s, ruim voorhanden zijn het smalste gedeelte van de Veldweg optimaal veilig maken door ALLEEN IN DE PARKEERHAVENS te laten parkeren en op de weg alle ruimte aan doorgaande auto’s en fietsers te geven Wij hebben MEEGEDACHT maar de gemeente moet het verder naar onze wensen DOEN. Mag dat nà 40 jaar?
Het stukje groen wat ingeleverd moet worden t.b.v. de verkeerslus denk ik te kunnen compenseren door de groenstrook vanaf nr. 22 tot aan de bocht uit te breiden over de gehele zuidzijde van de straat dus ook vanaf nr. 4 t/m nr. 20. De bestaande groene beplanting is Sint-janskruid dat gedurende de zomermaanden prachtige gele bloemen oplevert. Het zou de gehele straat een groot deel van het jaar kunnen doen opfleuren.
De parkeerhavens voor de woningen van nr. 4 t/ nr. 20 verdwijnen hiermee maar de auto’s kunnen dan aan de gehele zuidzijde geplaatst worden. Dat maakt van dit gedeelte van de Veldweg één rechte klinkerstraat van 5,50 meter breed en alle parkeerhavens bevinden zich dan aan de noordzijde. Deze inrichting van de straat is ook te zien bij de Maalderij, Graanoogst en Korenschoof maar wellicht zijn er meer straten in ons dorp zo aangelegd.
De parkeerhavens bevinden zich dus allemaal aan de noordzijde van de straat en zullen een stukje moeten opschuiven richting woningen. Het gedeelte vanaf nr. 3 t/m 21 loopt schuin en het smalste gedeelte bevindt zich bij nr. 21. Het voetpad bij de keerlus moet 90 cm. worden. Vanaf nr. 11 t/m 21 zal het voetpad eerst ruim kunnen zijn maar uiteindelijk naar max. 90 cm. afnemen. Vóór de woningen 11 t/ m 15 is er ruimte voor 3 auto’s. Vóór de overige 3 woningen misschien óók 3 maar wellicht slechts 2.
Om een inrit te maken bij nr. 20 moet een boompje iets verplaatst worden en aan de overkant bij nr. 23A zal het groen evenwijdig aan de buitenkant van de woning moeten verdwijnen.
Bij de doorgang naar de Hiltlaan zijn 2 inritten dus moet het fietspad daar eindigen. Er is aan de kant van nr. 51 heel veel groen dus is het misschien mogelijk daar één langsparkeerplaats te maken.
Dan blijft over het meest gevaarlijke gedeelte van de gehele straat namelijk vanaf de Laarderweg tot aan de bocht. Gevaarlijk omdat vanuit de Noordbuurt heel veel fietsers richting Clusterschool gaan en door de vele auto’s vaak genoodzaakt zijn een veilig heenkomen te zoeken en dat is via het voetpad. En dat MOET veiliger.
Hoe?
De weg kan hier niet verbreed worden. Wat wel kan is het voetpad aan de oostzijde versmallen naar 0,90 meter. Dan blijft er tevens meer ruimte over om aan de overzijde vóór de ééns gezinswoningen 3 parkeerhavens aan te leggen. Hiervoor moet één boompje verwijderd worden en wellicht verplaatst naar de hoek van de straat. Er zijn dan 2 ruimtes om 2 en 1 auto te parkeren. Op de hoek mag niet geparkeerd worden vanwege de 5 meter regel. Op de hoek wordt ook regelmatig een auto op het voetpad geparkeerd wat natuurlijk niet mag. Bovendien is dat een oversteek met het voetpad richting Hiltlaan. Misschien verstandig om die oversteek niet ruimer te maken dan 1,20 meter.
Samenvattend:
de verkeerslus zoals de aangrenzende bewoners dat wensen
één (bijna) recht lopende klinkerweg van 5,50 meter waaraan veel auto’s aan de zuidzijde kunnen parkeren
deze zijde van de straat een prachtig groen, en vaak groen/geel aanzicht geven (‘t liefst op de gehele Veldweg)
alle parkeerhavens zich aan één zijde van de straat bevinden en, afhankelijk van de acacia’s, ruim voorhanden zijn
het smalste gedeelte van de Veldweg optimaal veilig maken door ALLEEN IN DE PARKEERHAVENS te laten parkeren en op de weg alle ruimte aan doorgaande auto’s en fietsers te geven
Wij hebben MEEGEDACHT maar de gemeente moet het verder naar onze wensen DOEN.
Mag dat nà 40 jaar?
63% van de stemmers vond het aantal parkeerplaatsen het meest belangrijk. Het schuinparkeren zorgde voor 31 plekken terwijl haaksparkeren 37 parkeerplaatsen opleverde. Mijn voorstellen kunnen 50 (!) parkeerplaatsen opleveren. Lijkt mij een goed plan maar wie ben ik?
63% van de stemmers vond het aantal parkeerplaatsen het meest belangrijk.
Het schuinparkeren zorgde voor 31 plekken terwijl haaksparkeren 37 parkeerplaatsen opleverde.
Mijn voorstellen kunnen 50 (!) parkeerplaatsen opleveren.
Lijkt mij een goed plan maar wie ben ik?
Meedenken en meedoen
Andere projecten
Resultaten
Over
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.